Alicante mañana mañana - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Chermaine Buijsse - WaarBenJij.nu Alicante mañana mañana - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Chermaine Buijsse - WaarBenJij.nu

Alicante mañana mañana

Door: Chermaine Ashley

Blijf op de hoogte en volg Chermaine

30 Augustus 2013 | Spanje, Alicante

Buenas Noches!

Vandaag alweer 2 weken in Alicante, nog 20 te gaan! Dit is natuurlijk nog maar het begin..

Ik moet zeggen dat toen ik hier 2 weken geleden aan kwam een gedachte had van "die Spaanse taal komt van zelf wel". Ik kan je verklappen dat de taal echt niet makkelijk is. Volgens de HES zit ik namelijk op niveau 5.. maar toen ik hier aan kwam wist ik mijn god niet hoe ik iets moest uit leggen of zeggen tegen de taxi chauffeur. Gelukkig ben ik hier eerder naar toe gekomen om een extra Spaans cursus te volgen, anders had ik maandag op de Universiteit met een 'boca' vol tanden gestaan! Nu 2 weken later na 50 uur Spaans, heb ik mijn certificaat voor niveau A2.2 gehaald, hoppeta in de pocket.

Het was voor mij lang geleden dat ik echt in Spanje zelf was geweest. Toen ik hier dan ook aan kwam was ik verbaast dat er zo kort van ons vandaan, zo lekker klimaat is en een heel andere soort omgeving. Alicante is echt een stad met een ontzettend mooie haven en een gezellige boulevard waar het 's avonds erg druk is. Het strand in het centrum zelf is erg druk, maar pak je de metro voor 80 cent en reis je een kwartiertje verder dan kom je aan op een super mooi, groot en rustig strand (San Juan).
De eco crisis is hier zeker te merken. Voor heel weinig geld kun je hier eten en drinken, tijdens het stappen krijg je van alles gratis en anders ben je 3 euro kwijt voor een cocktail of een liter baco. Het is wel bizar om te zien dat jonge mensen aan het bedelen zijn en dat er zoveel wezenloze junks rond lopen.
Het ritme ligt hier heel anders dan in Nederland, 'eind van de middag komt men echt pas tot leven en avondeten doen we rond 9/10 uur. Dat mañana mañana bevalt me tot nu toe nog prima.

Mn huis had ik niet beter kunnen wensen, er is helaas wel een iemand bij gekomen maar hopelijk zijn de andere 2 huisgenoten leuk. Maandag heb ik als het goed is mijn introductieweek op de Universidad de Alicante waar ik Internationale Economie ga studeren in het Spaans. Echter heb ik nog niks van school gehoord, hopelijk gebeurt dat nog wel ergens mañana mañana...

Ik ga maar eens douchen en heerlijk mijn weekend vieren. Morgen lekker op stap voor wat uiterlijke verzorging (wimpertjes en nageltjes). Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

Hasta luego y besos,
Cher

  • 02 Februari 2014 - 02:13

    Fi-dog From Da Hood:

    Wat vervelend! Ik moest ook met twee gepen uit de Nederland in een huis wonen. Dat waren twee klootzaken. Wat een rampenplan. Heeft uw Nestea ook naar pis gesmaakt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chermaine

Chermaine Ashley 21 years International Business and Languages

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6374

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Study abroad Alicante

31 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: