A Month in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Chermaine Buijsse - WaarBenJij.nu A Month in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Chermaine Buijsse - WaarBenJij.nu

A Month in Alicante

Door: Chermaine

Blijf op de hoogte en volg Chermaine

18 September 2013 | Spanje, Alicante

Hola!!

Balen hey, al die regen in Nederland! Hier in Alicante is het nog heerlijk weer. Het zonnetje schijnt elke dag, ook al zie je hem niet veel wanneer je op school zit, het maakt je eigen stemming altijd al een stuk beter.

Ja, na 2 weken Spaans cursus en een vrije week is ook voor mij het echte leven begonnen. De Universiteit in Alicante is echt een chaos qua organisatie maar tegelijker tijd is het ook een hele mooie school met prachtige tuinen, palmbomen, fonteintjes en beelden.

Het is de bedoeling dat ik op deze Uni 30 studiepunten haal. Elk vak is 6 punten waard en daar moet natuurlijk wel wat voor gedaan worden. Ik mag dan ook heel eerlijk zeggen dat de Spaanse lessen mij heel erg tegen vallen. Leraren praten ontzettend snel, en er wordt van je verwacht dat je hetzelfde kunt presteren als de lokale leerlingen. Wanneer er dan groepen gevormd moeten worden voor opdrachten, klap je toch wel even dicht als je je zomaar bij mensen moet aansluiten die elkaar al lang kennen, en die niks aan jou hebben omdat je ze amper kunt volgen..

Een oplossing hiervoor, heel bekend in Spanje en ik ben blij dat het er is: Intercambio. Het houdt in dat jij mensen gaat ontmoeten die van jou een taal willen leren, en andersom. Vandaag heb ik een bericht geplaatst dat ik graag zou willen afspreken om Spaans te leren en andersom aan hen Engels kan leren. Hier in Alicante kan namelijk bijna niemand Engels. Ik heb inmiddels al 3 berichtjes gekregen van leuke Spaanse meiden (gecheckt via fb natuurlijk). Dat gaat dus helemaal goed komen.. hoop ik :)

Is het leuker hier in Curacao? Dat wil ik niet zeggen, het is gewoon anders. Hier ben je gewoon veel serieuzer bezig en gaat alles wat moeizamer. In Curacao kwam je thuis en dan was het hele huis (15 man) thuis en dan zat je daar uren mee te kletsen over andere dingen. Hier is dat niet zo waardoor je vaker momenten hebt dat je je familie of vrienden van thuis wilt spreken.

Verder geniet ik volop, in de weekenden geniet ik van het lekkere weer op het strand of ga ik shoppen of iets leuks ondernemen.. Er wordt genoeg voor studenten georganiseerd dus je kunt van alles doen. Dit weekend ben ik van plan om naar het Horror Circus te gaan en volgende week woensdag ga ik naar jawel.... IBIZA!!!! Heb er zooo veel zin in! Daarna ga ik aftellen voor bezoek wat ik 3 weken achter elkaar ga krijgen en daarna wordt het overleven in November, genieten in December en bikkelen in Januari voor de tentamens.

Al met al is het dus prima uit te houden hier in Spanje! Jullie gaan zeker nog horen van mij! Fijne week allemaal.

Liefs, Cher

The future belongs to those who believe in their dreams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chermaine

Chermaine Ashley 21 years International Business and Languages

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6367

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Study abroad Alicante

31 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: