Week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chermaine Buijsse - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chermaine Buijsse - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Cher

Blijf op de hoogte en volg Chermaine

09 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia/tardi,

Ik zit inmiddels alweer 6 weken op het eiland Curacao. Het is hier nog steeds bloedheet, benauwd zelfs met zo nu en dan een tropische regenbui. Ik kan mij bijna niet meer voor stellen hoe het is om het koud te hebben, maar ik voel zeker de medelijden met jullie.

Op dit moment is hier veel onrust betreft de politiek. Het komt er zo'n beetje op neer dat een aantal politieke partijen nog met Nederland willen samen werken en een aantal willen van Nederland af. Eén partij wilt volledig van Nederland af, dit kan je zien als een soort Geert Wilders, zij zijn echt anti-Nederlands. Dit is best naar om mee te maken, sommige studenten kunnen niet eens op tijd op hun werk komen omdat de bus die hen ophaalt door rijdt omdat ze voor deze partij zijn en geen Nederlanders erin willen hebben.
Persoonlijk voel ik me ook vaak gediscrimineerd op het eiland, maar dan voornamelijk door vrouwen. Vooral winkelmedewerksters of dienstverleensters hebben moeite om aardig te doen en werd ik bij de bank apart gezet omdat ik 'maar even moest wachten' terwijl andere (lokale) mensen wel direct geholpen werden.
Verder is er best veel criminaliteit. Deze week is er een bewaker neergestoken in onze straat omdat hij een aantal mensen planten zag vernielen en hen aansprak. Is er een grote steekpartij geweest in een hotel waar een stagiare werkt waarbij er mensen zijn neer/dood gestoken. Wordt er redelijk veel ingebroken bij ons in de wijk en hoor je veel over overvallen. Maar genoeg over de mindere dingen, die zijn er in Nederland ook gewoon!! Waar je ook bent, je moet altijd goed op jezelf en je spullen letten.

Verder is het alleen maar leuk hier. Ik loop van maandag tm vrijdag stage en heb een abbo genomen voor de sportschool die ook leuke groepslessen geeft. Donderdag en vrijdag zijn de leukste dagen om te gaan stappen. Op zaterdag zijn de meesten brak en op zondag rusten we uit op het strand. Mijn huisgenoten en ik zijn blij dat wij in het rustige nummer 7 wonen. Bij onze buren is het erg onrustig en een bende en zitten er een paar idiots tussen die hun hersenencellen blijkbaar te veel hebben afgebroken met alcohol of uberhaupt gewoon nooit die cellen gehad/gebruikt hebben.

Eén ding wat iedereen hier mist is een bank waar je jezelf op neer kan laten vallen wanneer je thuis komt van stage en het liefst nog met een tv erbij. In plaats daarvan zitten wij elke dag op onze houte rugsteunloze picknick bankjes die ons allen inmiddels een rug hernia heeft bezorgd haha. De badkamer en keuken zijn ook niet bepaald fris.... Maar we kunnen er mee leven. Zo nu en dan ook nog wat kakkerlakken hier en daar maar ach dat hoort er allemaal bij! Ondanks dat we erover klagen kunnen we er ook wel om lachen. Bovendien is het voor iedereen een reminder hoe goed je het thuis wel niet hebt!!

De weken vliegen hier echter voorbij. Over 45 dagen komen mijn ouders alweer op bezoek en ik kan niet wachten om ze weer te zien en leuke dingen te gaan doen. Wanneer papa mama weer weg gaan is het 7 december en dat betekent dat 4 dagen later mn bestie Collie alweer aankomt voor 2.5 week. Ik heb er super veel zin in om mn grappige huisgenoten voor te stellen en te laten zien hoe ik hier leef.

Ik mis mn familie, mn top vriendinnen en vrienden. Ook mn werk bij de Olijf mis ik, maar vreemd genoeg voelt het niet zo dat ik aan de andere kant van de wereld zit. Ik heb veel contact met jullie en aangezien de tijd zo snel voorbij gaat geniet ik hier van dag tot dag!

Er moet weer gewerkt worden dus bij deze sluit ik mijn reisverslag weer af. Vanavond gaan we de verjaardag van mn huisgenoot Tom even goed vieren aangezien we morgen vrij zijn (nationale feestdag). Die Tom... istie jarig! Kijk anders even wat je doet!

Jullie horen me snel weer,

Much love!!

  • 12 Oktober 2012 - 10:48

    Manon Bisschop:

    lieve cher,doe maar voorzichtig daar leuk dat je zoveel vrienden heb en dat je lekker aan het sporten ben. in olijf gaat alles goed zelf ben ik daar weinig aan het werk.vanaf a.s zondag komt d.j ettienne en harde muziek zondag komt ibiza lounge of zoiets.dit is elke 2e zondag vd maand misschien leuk voor je ouders kaartjes zijn 5 euro en alleen voorverkoop. als jij terug komt is het er ook nog want het is een half jaar op proef.maar wat ik wilde schrijven .........
    bedankt voor je mooie,lieve kaarten die je naar olijf gestuurd heb echt heeeeeel tof.
    ik wens je nog een hele fijne,toffe tijd daar en pas goed op jezelf
    dikke kus manon

  • 19 Oktober 2012 - 18:20

    Ben Koster:

    Hoi Chermaine,

    Wij hebben je rijbewijs gevonden bij onze bar. Dit is al een tijdje geleden, maar ik kon je nergens vinden op internet totdat ik Waarbenjij maar eens probeerde :) Je hebt je rijbewijs (die als borg diende) vergeten mee te nemen toen je bij ons een snorkel huurde. Kom snel eens langs (als het mooi weer is natuurlijk) voor een dagje Lagun. Neem gerust al je vrienden mee en vraag maar even naar mij voor je rijbewijs.

    Met vriendelijke groeten,

    Ben Koster
    General Manager
    Bahia Apartments & Diving
    Lagun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Stage Curacao Meena's
Zonnebrillen en sieraden bedrijf

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2013

Ayo Korsou!

31 December 2012

My year 2012

09 November 2012

Halfway!

09 Oktober 2012

Week 6

17 September 2012

Goodlife
Chermaine

Chermaine Ashley 21 years International Business and Languages

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 6393

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Study abroad Alicante

31 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: